Wednesday 10 April 2013

Prečo sa na eM, nedajú písať dĺžne?! :D

Strašne dlho sa zamýšľam, prečo sa na eMkách nepíšu dĺžne. Ľudovít Štúr snáď nemyslel na nás, ktorý používame citoslovcia ako hmm, mm, uhmm. Esteticky my tam tie dve "m" nesedia, je to také tučné. A keď už nie Štúr, alebo nebodaj už Bernolák?! :O, nešupli do slovenskej, štyridsaťšesť písmenovej abecedy dlhé eM, prečo výrobcovia počítačov okrátili slovenskú klávesnicu o "m" s dĺžňom?! :D Prečo sa nedá stlačiť tá čiarka a "m" tak, aby vzniklo mmm?! Namiesto toho, nech už klamem samú seba, telefón, notebook alebo hociktorý iný aparát akokoľvek, mám len m´. Alebo ´m. Fuj! Ale keď už sa tak hlboko zamýšľam, v ktorom inom slove by som to moje mmm ešte využila? :D

 Astchš...hí :D ..poznáme? :)

A keď Boh údajne stvorili prvích ľudí, Adama a Evu, ako je možné, že je nás teraz 7 000 000 000? Je celý svet rodina? Alebo Boh stvoril pár tisíciek iních ľudí? A keď už sme tá rodina, aj keď nevieme kde to začalo, ako to, že je to teraz tak ako to je? Osobne veľmi veriaca nie som, myslím, že ľudia chceli svojho hrdinu, chceli veriť, a tak sa celé roky vyvíjal niekedy nádherní, a niekedy skutočne krutý a nepekný príbeh, ktorí si dopĺňali ľudia. Ktorí sa tvoril celé tisícročia. Podľa môjho názoru vznikol Boh takto, aj celý ten zástup ľudí, ktorí šli tisíckam ľudí za vzor správania, a šírilo sa to až k nám, skazenej generácií dvadsiateho prvého storočia, o ktorom sa nedá povedať, že by patrilo dobrým ľuďom. Dopredu vravím, nikomu jeho názor ani vieru neberiem, mám len svoj vlastný, a v žiadnom prípade celú túto záležitosť neodsudzujem, ani na nikoho/nič nenadávam. Ešte sa pýtam, kto je naším hrdinom dnes? Justin Bieber to nebude. :) Keď som bola malá, na Veľkú noc som pozerala film o Ježišovi. Myslím, že som mala ešte veľmi dlho traumu a problém zaspávať, dosť som sa toho bála. neviem prečo som to pozerala, ale mala som tak sedem? :D Okrem toho keď sa tam na konci zjavil Boh, vyzeral ako Voldemort, takže neviem akého počítačového grafika mali. :D
 

Okrem kopy iných myšlienok, ktoré desia aj mňa samú, mám len jednu podstatnú. Tento svet súrne potrebuje vliať optimizmus, potrebuje svojho hrdinu. Ibaže nenachádzam generáciu, v ktorej by sa našiel niekto natoľko odhodlaný, a svet je dnes príliš sprostý, aby si vybájil toho vlastného. -k tejto téme som sa mala vyjadriť na anglickej konverzácií, nakoniec z toho vzišlo niečo ako konferencia, každý mal čo dodať, až sme to vášnivo a do detailov rozoberali celú hodinu. Okrem toho základná otázka znela, či reálne existujú hrdinovia, mimo tích filmových, či my, máme hrdinu. :)



Idem si dať lízatko, kto ich ešte neobjavil, tak Nimm2 Lolly, sú úžasné lízanky, a keď ma udupávajú vlastné myšlienky, vezmem lízatko, a sadnem si s knihou, alebo slúchatkami na gauč. Inak milujem obyčajné kolové lízatka, ktoré stále nenabrali na komerčnosti tak, že by nestáli tri slovenské koruny. :D Potom sú tu ešte detské žuvačky, Pedro, Juici Fruit, Chupa-Chups, a tak dále a tak dále, z ktorích sa robia super-duper bubliny, a mňa to strášne baví, žuť ich, aj keď som deco. Nebudem sa tváriť, že nie, keď nachádzam zmysel vo výletoch po našom mini meste, len preto, že nám s Klaudiou začne chutiť zmrzka, ktorá sa v tomto období nachádza jedine v Kauflande, ktorý je na druhom konci mesta v Kauflande, cca. 2,5 km od nás. Kúpime zmrzku, ideme na Margarétku sadnúť si na húpačky, potom do pekárne pre niečo mňam, a voňavé, a potom mojej babičke- na puding, a salámu! :D Prvý slnečný deň si trebalo užiť, a my sme sa zasmiali, porozprávali, len tak zaklonili hlavu a užívali si slnko, až kým nám nebola zima a neutiekli sme babke. :) 

Fotke :) Chceli sme sa tváriť ako podnikateľky na tej jednej hore nohami, ale sme tam zbytočne ako debili :D


Čo sa masiek týka, prvá časť bola naozaj divná, ale príbeh bude pokračovať. Len nebol čas. :) Zajtra idem bosorke na kontrolu, akože očnej, len jej nikto nehovorte, že som tie bríle skoro vôbec nenosila. :P, škole sa dúfam-myslím vyhnem, tak by som mohla čo to napísať. :) Ak sa pravdaže nezačítam tak, že budem mať potrebu celú knihu zhltnúť. Leží mi tu akási "Štatistická pravdepodobnosť lásky na prvý pohľad" a "Učiteľ lásky". :P


P.S. Dúfam že si po tomto o mne nepomyslíte, že som blázon, alebo nejaká šlahnutá bosorka v trinástich rokoch, ktorú treba niekam zavrieť. :D

Donevidenia! :)
Vaša Maruška!
Srdco!

:P
A pozdrav s niečím čírnym na nose. Asi je to tieň z prameňa vlasov. Oficiálna verzia však znie, že som bola na obchôdzke v pekle, akože šéfová. :D



A na toto sa teším najviac na svete!!! :)
 

9 comments:

  1. Nič proti, ale gramatiku máš hroznú. Čo som to tak zbežne preletela, tak najmä i/y. Btw, pred "a" sa čiarka dáva iba v niektorých prípadoch. :) -R

    ReplyDelete
    Replies
    1. verím, že si mala potrebu napísať mi, že si ten článok vážne nečítala a vážne mám blbú gramatiku, lebo ty máš zo SJL jednotkyyy :D áno viem, že mám hroznú gramatiku, a čiarka pred áčkom sa mi páči :D každopádne ďakujem za názor :D

      Delete
    2. Čuduj sa svete, čítala. :) A čuduj sa svete druhýkrát, mam zo SJL jednotky. :P Neber to nejak osobne alebo čo, tým som len chcela povedať, že mne ako čitateľovi trochu prekáža, keď vidím také banálne chyby ako je písanie i/y. -R

      Delete
    3. neboj, zobrala som to v pohode :D a čuduj sa aj ty, aj ja mám jednotky, na SJL sa kontrolujem :P :D a kdeže to mám tie chyby? :)

      Delete
    4. V písaní singuláru/plurálu, napr. ktorí/ý, mi/y.. :) a tie čiarky ešte. Inak v pohode :) -R

      Delete
  2. Ty mas Statisticku pravdepodobnost lasky na prvy pohlad??.. Ja ju chcem tiez len v nasom ,,zapadakove,, ju nenajdem aj keby som chcela neviem co... :-D :-D
    PS: Posli mi ju a ja ti ju poslem spät ked ju precitam.. :-P :-D
    Viki

    ReplyDelete
  3. dlhé m ?? kedy ťa to napadlo? pri lízaní lízatka? :D uznávam, lízatka sú najlepšie- ak sú kolové a ak ich zadarmo dostanem v pizzérií. Inak nemám žiaden dôvod kupovať si ich v bežný deň, keďže som sa v ešte pred dvoma týždňami v sobotu rozhodla, že sa budem stravovať zdravo (snáď nemusím hovoriť, že až tento utorok pri jedení chipsov som si na to spomenula)... xD
    mimochodom, kde vlastne bývaš ?? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Och dievča/tá, mňa to napadá denno denne :D :D a lízatká mi došli :( :( ...hihí, moja mamča to na nás skúša deň čo deň, túto zdravú stravu :D viacej krát som vykríkla na bližší územný celok, že sa sťahujem babke ale nevydalo :( ...btw. skús jeden deť odbočiť od zdravej stravy a daj si nimm2 lolly, ;) antiškolskostresové lízatko :D ...v Topoľčanoch, a zachvíľu ich opustím aby som vás dve kopla do riti, lebo ste nedali časti! :( kde bývaš/te? :P

      Delete