Saturday 22 December 2012

Dokonalosť...

Dlho som tu nebola, že? :D ..nebojte, o všetkom viem, nič som nezmeškala :) ..a toto, toto je taká moja myšlienka, úvaha ;D

DOKONALOSŤ

Existuje niečo dokonalé ? Človek vraví že je niečo dokonalé ale sám vie že tento výraz je bol a vždy bude veľmi diskutabilný. Veľa ľudí sa v tomto prípade odvolávalo na boha. No stelesňuje boh dokonalosť ? Nie je to len prázdne slovo ? Slovo vymyslené pre vetu „nikto nie je dokonalý“? Povieme že niečo alebo niekto je dokonalý a v skutočnosti naozaj k tomuto výrazu nemáme bližšie definície či synonymá. Alebo by sme povedali perfektný či vynikajúci ? Každý sa cíti poctený keď sa vo vete adresovanej jemu objavi slovo dokonalé. Ale máme byť prečo poctený ? V skutočnosti si ľudia toto slovo osvojili ako prehnane rešpektovaný superlatív. Každý s týmto slovom zaobchádza opatrne no nikto si nemôže byť istý dokonalosťou. V ničom. Všade samé nikto nie je dokonalý. Nikto nikdy nevidel príklad dokonalosti. Aj keď toto píšem a neustále mi v hlave nápad slovo dokonalý a ja sa snažím prísť na to čo to vlastne je alebo či niečo také vlastne je. Ale ako všetci ostatný aj ja len tápam v tme. Kde máme dokonalosť hladať ? Ako vlastne vyzerá ? Takže slovo dokonalosť vlastne do slovníka nepatri. Veď nemá význam. Nikto mu ho nedal. ...K mojej prvej úvahe však patrí ešte jedna. Spomínala som v nej vetu „Nikto nie je dokonalý“. No ako to možme vedieť ? sme si skutočne istý že človek ktorého naozaj dobre poznáme nie je dokonalý ? tu sa opäť potvrdzuje moje prvé tvrdenie že toto slovo nemá význam a ani nositeľa či niekoho kto by mu ho dal. Niekoho by tu možno napadlo slovo chyby. No kto povedal že chyby sú činy automaticky vylučujúce či zamietajúce dokonalosť ? Je to začarovaný kruh s nekonečným množstvom faktov. A aj keby sme sa chceli z kruhu dostať a vyriešiť ho, nepodarí sa nám to. Alebo to za jeden život nestihneme. Ľudská múdrosť nesiaha tam kde sa možno nachádza či nenachádza dokonalosť. A ako to viem ? lebo keby to tak bolo, dávno by sme už o tom vedeli.

..Maťka tak táto je pre teba :) ..keď si si na tie moje úvahy spomenula :D ..ale aj pre vás všetky :) ..dúfam, že som nikoho nenahnevala.. tie články, ktoré tu bývali, neviem, kedy príde ďalší, lebo ak ste ich aj mali radi, nemala som šancu dozvedieť sa to, nikdy tam veľa rakcií nebolo.. tak načo potom? ..Adrianu píšem, dala som sem úryvok, ale bolo tam toho strašne málo.. btw. taká informácia, prečítala si to menej ako polovica ľudí, ktorí čítajú Point In Time :) ..ja vás chápem, tiež to milujem, len to nijako nepridáva na chuti písať sem, cítim sa tu potom cudzia.. ale to je jedno.

Vôbec neviem čo chcem, v ničom, nijako... Ale to ja vždy :D ..momentálne je mi jasné asi to, že chcem vidieť všetky rozprávky a filmy o Santovi.. a nie, nie som v depke :D som šťastná, ako deco, a milujem Vianoce :) ..len som trochu smutná, čo sa vecí tuto týka... a milujem Nema :D ..najviac na svete, lepšia rozprávka nie je... that's all :)

Ahojte
Maruš
:*



4 comments:

  1. podla mna dokonalosť nieje jedno určité slovo ktoré vystihuje jednu vec .aj ked ja nejdem tak hlboko ako ty ..ja si myslím že každý vníma dokonalost inak .napríklad najlepší kamaráti . často každý hovorí o svojom najlepšom kamarátoví že je dokonalí . no on nemože byt dokonalý pretože sa určite nájde niekto kto ho nemá rád a pre nho je to len další človek .ale pre tú druhú osobu je "dokonalá/ý" práve preto si tak rozumejú .nie ? má rada všetky jej/jeho chyby .proste je na tom človeku niečo čo ju/ho núti vyslovit to slovo dokonalosť .. dokonalosť kotrá pomenúva iba jednú jedinú vec neexistuje .a nikdy existovat nebude ..je tu iba dokonalosť ktorú každý človek vníma úplne inak . to je moj názor .:) -1Dfuckmeinthekitchen

    ReplyDelete
  2. Maruska moja, super uvaha:) Podla mna existuje dokonalost... ale je tu ten hacik, ze pre kazdeho je dokonale/y nieco/niekto iny:) Preto je tazke povedat, co je dokonale, kedze kazdy ma vlastnu predstavu dokonalosti:) Cize sa da povedat, ze dokonalost neexistuje:D Uz neviem, co pisem, nevadi. A dalsia vec je, ze my vsetci (teda aspon ja) na tvoje clanky mysim stale a vzdy ma potesia, ale ani mi nepride velmi vhodne pisat do komentov ku Kikinym poviedkam, ze chcem veci od teba:D Pochybujem, ze Kiku by to nejak urazilo, ale mne to pride dost blbe tahat to do jej veci:) Aj ked obcas to tam aj tak strcim:D Nevadi:) Hlavne je, ze ja si stale precitam tvoje clanky a mam ich veeelmi rada!:))) Pis pis dievca:** Tesim sa na tvoj dalsi prispevok:) xx

    ReplyDelete
  3. Skvelé, ako vždy :) dokonalo napísané, stručne objasnené, úžasne rozvinuté. Zbožňujem to <3

    ReplyDelete
  4. takto som sa nad tým slovom ešte nezamýšľala :D ale vlastne máš pravdu :D ddokonalosť je niečo kásne a bezchybné ale bezchybná vec asi neexistuje :D všade sa nájde nejaká chybička no a ľudia tie chybičky prehliadajú, pretože tá lepšia časť nejakej veci zatieni jej drobné nedostatky :D no dobre ďalej nad tým radšej neuvažujem ešte sa tu domotám :D:D to si nevšímaj to je tým nadbytkom cukru z koláčov :D:D:D ja tvoje články (a samozrejme aj časti) čítam vždy ale nechce sa mi písať komentáre :D teším sa na všetko čo sem napišeš :D

    ReplyDelete